A STAR STUDENT


salam perpaduan,
cemerlangkah kita? hebatkah kita? kenapa aku tak pandai macam dia? kenapa cikgu selalu marah aku? kenapa mak aku macam benci pada aku? kenapa semua ni jadi pada aku?
kekawan semua,
pernah ke soalan - soalan ini berlegar dalam fikiran anda? kalau ada, tahniah! anda sudah termasuk di dalam golongan yang menuju ke arah A stAr stuDent..
eh! ye ke?..
ya sudah tentu! salah satu prasyarat untuk menjadi terbaik adalah bercakap dengan diri sendiri....bermain dengan persoalan - persoalan begini akan membuat minda bawah sedar kita berfikir dan mencari jawapan dan seterusnya akan menggerakkan diri kita untuk keluar dari permasalahan itu...
ingat!! kita adalah khalifah terpilih untuk meneruskan kecemerlangan umat di dunia ini....
banyak lagi perkara yang akan disentuh dalam tulisan yang seterusnya, dan saya tinggalkan kekawan dengan kata - kata yang mudah tapi amat bermakna;

1. Saya adalah tuan pada diri sendiri
2. Untuk suatu itu berubah, saya dulu mesti berubah
3. Jika dia boleh buat, saya pun boleh
4. Saya buat dan buat dan buat dan berjaya!
5. Saya seorang pengasih dan berkebolehan
6. Fokus
7. Belajar dari kesilapan
8. GAGAL! SAYA TIDAK GAGAL
9. SAYA ADA PILIHAN. MENANG!
10.SAYA BUAT HABIS BAIK DAN BAIK DAN BAIK!

tulis atau lukis poster dan tampal di dalam bilik peribadi anda....biarkan kata - kata ini menggerakkan minda bawah sedar kita dalam menuju kecemerlangan....
Kamu adalah umat yang terbaik yang telah dilahirkan untuk manusia, menyuruh kepada yang ma’ruf, mencegah yang mungkar dan beriman kepada Allah. (Surah Al- Imran [Surah ke-3]: Ayat ke-110)
…anda semestinya insan terhebat dan cemerlang. Itulah hakikat diri anda, tiada siapa yang menafikannya, sebaliknya anda yang menafikan kehebatan diri anda sendiri……
…sampai bila kita hanya melihat kejayaan orang lain?!!!
…sampai bila kita nak bertepuk tangan untuk orang lain?!!!
….INGAT!!!! Selama ini kita bukan lemah!! Kita cuma mendapat keputusan yang silap!!

SK.GEDANGSA,44020 K.K.BHARU,H.SEL

Photobucket Photobucket Photobucket

REUNION 2010

LAGU BIJAK SIFIR. KLIK PADA GAMBAR UNTUK INFO. tempahan: 0196959407/044701622

nak tengok lagi?..klik gambar

MISI WARGA GEDANGSA

MISI WARGA GEDANGSA

VISI WARGA GEDANGSA